איך עובד אלגוריתם החיפוש של גוגל?

מה זה אלגוריתם החיפוש של גוגל?

אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא מערכת מורכבת המאפשרת לגוגל למצוא, לדרג ולספק את הדפים הרלוונטיים ביותר עבור שאילתה נתונה.

אלגוריתם החיפוש של גוגל מתייחס לטכניקה הפנימית של גוגל לדירוג חומר. בעת קביעת הדירוגים הללו, הוא לוקח בחשבון משתנים שונים, כולל הרלוונטיות והאיכות של התוכן לגבי שאילתת חיפוש מסוימת.

אבל, לפני שניכנס לפרטים הספציפיים של אלמנטים אלה, חשוב להבין תחילה את ההקשר של מערכת הדירוג של גוגל.

הליך זה כולל שלושה שלבים:

סריקה

בוטים של גוגל (ה"עכבישים") הידועים לשמצה סורקים את האינטרנט בשלב הראשון, מחפשים דפי אינטרנט חדשים או מעודכנים. ככל שיותר קישורים מפנים לדף, כך קל יותר לגוגל למצוא אותו. כדי לדרג, יש לסרוק דפים ולהוסיף אותם לאינדקס.

יצירת אינדקס

השלב הבא של גוגל הוא לבחון את כתובות האתרים הללו ולקבוע על מה כל עמוד. הוא משיג זאת על ידי בדיקה מדוקדקת של תוכן העמוד, תמונות ונכסי מדיה אחרים ואז אחסון המידע במסד נתונים עצום המכונה אינדקס גוגל. זה קריטי ש-SEO הטכני שלך יהיה תקין במהלך שני השלבים הראשונים האלה ושמפת ה-Sitemap, הכותרות והתגים שלך יוקמו כהלכה.

רלוונטיות

השלב האחרון הוא להבין איזה עמוד הוא הרלוונטי והשימושי ביותר עבור שאילתת חיפוש נתונה. זה שלב הדירוג, וכאן נכנס אלגוריתם החיפוש של גוגל לתמונה.

איך גוגל עובד?

למרבה הצער, אף אחד מחוץ למעגל הפנימי של גוגל לא מבין את התשובה לשאלה הזו.

יש לכך שני טיעונים משכנעים. ראשית, האלגוריתם הוא סוד תאגידי שמור ביותר, וחשיפתו יפחית משמעותית את ערך החברה.

אבל, באופן משמעותי יותר, אם האלגוריתם מפורסם, כל אחד יכול להשתמש בו כדי לתמרן את המערכת לטובתו. המשתמשים יקבלו תוצאות חיפוש לא מספקות, והאינטרנט בוודאי יהיה גרוע יותר כתוצאה מכך, בהתחשב בכוחה ובערך של גוגל ככלי מקוון.

כתוצאה מכך, משווקים דיגיטליים רבים ואנשי SEO חושבים כיצד האלגוריתם עובד ומה עליהם לעשות כדי לדרג גבוה יותר ב-SERPs. עם זאת, רק בגלל שהאלגוריתם אינו מוגבל לא אומר שגוגל לא מדברת על זה.

ישנם היבטים רבים שיש לקחת בחשבון. נעבור על 5 גורמים עיקריים (כפי שמופיעים על ידי Google) שקובעים אילו תוצאות מסופקות עבור שאילתה נתונה:

משמעות השאילתה

גוגל צריך לדעת מה המשתמש מחפש ומה כוונת החיפוש שלו להציע תוצאות רלוונטיות.

עליהם להיות מסוגלים להבין ולהעריך מגוון רחב של נושאים, כולל:

משמעות המילים: מה המשמעות של המילים בשפה הטבעית?

כוונת החיפוש מאחורי השאילתה: מה מתכוון המשתמש להשיג על ידי שימוש בשאילתה זו – הגדרה, סקירה, רכישה או מיקומו של אתר ספציפי?

הדרישה לרעננות התוכן: האם השאילתה רגישה לזמן ומצריכה נתונים חדשים?

הרלוונטיות של דפים

לאחר מכן על מנוע החיפוש לקבוע אילו דפים קשורים לשאילתת החיפוש. בניסוח אחר, אנו רוצים לאתר את הדפים הנותנים מענה הטוב ביותר לשאילתת החיפוש של המשתמש.

הוא משיג זאת על ידי סריקה והוספה לאינדקס של כל דפי האינטרנט באינטרנט באופן קבוע וניתוח התוכן שלהם.

למילות מפתח יש תפקיד קריטי. אם שאילתת החיפוש והביטויים המקושרים לשאילתת החיפוש קיימים בדף, סביר להניח שהדף יהיה רלוונטי עבור המשתמש.

איכות התוכן

מכיוון שכל שאילתת חיפוש צפויה להניב מיליוני תוצאות, Google חייבת לתעדף את אלו שמספקות תוכן באיכות גבוהה ומציגות :

מה שנקרא אלגוריתם PageRank, שמתחשב באיכות וכמות הקישורים הפונים לאתר, הוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר.

שימושיות של דפים

כעת, כשגוגל כיסתה את הרלוונטיות והאיכות של התוכן, עליהם להבטיח שהאתר יהיה שמיש וידידותי למשתמש.

זה מכסה שיקולים טכניים כמו:

  • היענות של הדף.
  • בכל הדפדפנים המראה נכון.
  • זמן טעינת העמוד.
  • בטיחות ואבטחת האתר.

אלו אולי לא הגורמים המהותיים ביותר, אבל כאשר אלמנטים אחרים (כגון רלוונטיות ואיכות) שווים, הם ללא ספק נחשבים.

הקשר והגדרות

לבסוף, לנסיבות והעדפות המשתמש יש השפעה משמעותית על תוצאות החיפוש.

אלה יכולים לכלול את הדברים הבאים:

  • מיקומו הנוכחי של המשתמש
  • היסטוריית חיפושים
  • אפשרויות חיפוש

עדכוני אלגוריתם של גוגל

להלן סקירה של שיפורי האלגוריתמים הידועים ביותר בעשור הקודם שהשפיעו על אופן הפעולה של גוגל:

פנדה (2011)

דפים באיכות נמוכה, תוכן חלש, מילוי מילות מפתח וחומר משוכפל הם כולם יעדים עבור Google Panda. הוא התווסף לאלגוריתם הליבה ב-2016 וכעת הוא מושק באופן קבוע.

פינגווין (2012)

שדרוג אלגוריתם ענק המכוון לכל סוג של חיבור מניפולטיבי (איכות נמוכה, ספאמי, לא רלוונטי או אופטימיזציה יתר).

Hummingbird (2013)

השדרוג של Hummingbird הגדיל את ההבנה והפרשנות של גוגל לגבי בקשות חיפוש, והתרחק ממילות מפתח מדויקות לכיוון נושאים.

יונה (2014)

Pigeon התרכז בהגברת האיכות והדיוק של התוצאות המקומיות.

עדכון לנייד (2015)

בעולם SEO, שדרוג זה מכונה "Mobilegeddon". בתוצאות חיפוש לנייד, הוא מעדיף דפים ידידותיים לנייד.

RankBrain (2015)

RankBrain הוא רכיב למידת מכונה באלגוריתם Hummingbird של גוגל שעוזר לייצר תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר, כפי שצוין קודם לכן.

פרד (2017)

פרד הוא שדרוג לא מבוסס שנראה כי הוא ממקד לחומר ממוקד מודעה באיכות נמוכה שמפר את הנחיות איכות החיפוש של Google.

חובש (2018)

שינוי גדול באלגוריתם הליבה שיש לו השפעה משמעותית על מה שנקרא YMYL (הכסף שלך, החיים שלך), במיוחד מידע הקשור לבריאות.

ברט (2019)

גישת למידת מכונה נוספת נועדה לשפר את הבנת ההקשר של שאילתת חיפוש. הוא בנוי על מודל עיבוד השפה הטבעית BERT.

כל עדכון משמעותי של אלגוריתם ליבה מעורר בדרך כלל שפע של ספקולציות ודיונים בקבוצות ובפורומים של מדיה חברתית SEO.

בעיות SEO? קרית טק היא התשובה שלך

כפי שאתה יכול לראות, קביעת סדר העדיפויות של אלגוריתם החיפוש של גוגל היא מאתגרת, והאלגוריתם הזה נתון לשינויים לעתים קרובות.

החדשות הטובות הן שגוגל די פתוחה לגבי ההנחיות והעצות הרחבות שלה.

קרית טק יכולה לסייע לך ליצור ולפרסם תוכן המשלב אותם לטובתך, בין אם זה אומר כתיבה טובה יותר, קידום אתרים משופר בדף או ביצועים טכניים מהירים יותר. צור איתנו קשר

אולי יעניין אותך גם: פוסטים שדומים לאיך עובד אלגוריתם החיפוש של גוגל?
בדף זה