מהם 5 השלבים בתהליך מחקר שיווקי?

שיווק איכותי ואפקטיבי חיוניים להצלחת כל ארגון. כבעל עסק, אתה צריך לקבל החלטה אסטרטגית ולבחור כיוון עבור החברה שלך לגבי השירותים והמוצרים שלה. בשלב זה, עליך לבצע מחקר שוק חזק כדי לסייע באסטרטגיית שיווקי מוצלחת .

ביצוע מחקר שוק חיוני ליצירת תוכנית עסקית ושיווקית יעילה ומחושבת היטב. תהליך שיווק יעיל דורש תמיכה איתנה של מחקר ונתונים. אחרת, אתה פשוט מסתובב בחושך. לכן ביצוע מחקר לא צריך להיחשב כאופציונלי.

למרבה המזל, תהליך המחקר השיווקי לא חייב להיות יקר אם אתה עוקב אחריו נכון.

להלן חמישה שלבים בתהליך המחקר השיווקי:

1. הגדר את הבעיה

זהו אחד השלבים החיוניים והקשים ביותר בתהליך המחקר השיווקי שכן שאר המחקר שלך מתמקד בו. קביעת הבעיה היא הבסיס, לכן חשוב לזהות את מטרת המחקר שלך בבירור ואיזו בעיה הוא יעסוק.

שאל כמה שיותר שאלות ואסוף את כל הנתונים הרלוונטיים שאתה צריך כדי לצאת לתוכנית השיווק הנכונה.

טיפים לזיהוי מטרת המחקר כוללים את הדברים הבאים

המשימה העומדת על הפרק היא להפוך בעיה עסקית למטרה שניתן להשיג באמצעות לימוד. הצעות אלו עשויות להיות שימושיות.

תרגום בעיות עסקיות

שקול את שיטת מחקר השוק כמספקת ידע ספציפי לפתרון הבעיה העסקית בעת הפיכת אתגר עסקי לאתגר שניתן למחקר. מנקודת תצפית זו, אתה יכול לבנות יעד מחקר אפשרי. שקול את השאלה "מדוע המכירות יורדות?" בתרחיש זה, המחקר עשוי לבחון האם המוצר המוצע מאבד מהאטרקטיביות שלו ללקוחות כתוצאה מהגדלת מתחרים או בעיות כמו יכולות מיושנות.

דמיינו את התוצאה הסופית

דמיין איך אתה רוצה שהמוצר המוגמר ייראה כדי לעזור לך למקד את המחקר שלך. אולי אינך יודע מה הפתרון לאתגר העסקי, אבל יכול להיות שתקבל תחושה של סוג הלימודים שיועיל. בדוגמה שלי לתוכנת קמפיינים פרסומיים, דמיינתי רשימה של מאפיינים שהקונים דירגו לפי סדר עדיפות. כתוצאה מכך, בנינו את המחקר כדי להשיג מטרה זו.

2. פתח את תוכנית המחקר שלך

לאחר קביעת הבעיה, השלב הבא הוא גיבוש ועיצוב תוכנית המחקר. בשלב זה, עליך להחליט איזה סוג מחקר תערוך ומאילו מקורות.

למרות שיש מספר רב של כלים באינטרנט ומאגרי נתונים זמינים באופן חופשי, אינך צריך להגביל את עצמך רק לסוג כזה של מחקר. ישנן מספר טכניקות מחקר לשימוש, כולל הבאות:

ראיון לקוחות

שיחה ישירה עם לקוח היא אחת הטכניקות הטובות ביותר לקבל משוב כנה. זה נותן לך את המידע ישירות מהמקור.

עריכת סקרים

ערכו סקר קצר שיעזור לכם לקבל נתונים מהירים וקלים יותר מהלקוח.

בדיקה

בדוק את האתר שלך ובדוק את הניתוח שלך. פשוט על ידי בדיקה של מה שכבר יש לך או שאתה מתכנן לעשות, אתה יכול לראות את ההבדלים בין התנהגויות המשתמשים.

3. אוסף נתונים ספציפיים לבעיה

בשלב זה, עליך לאסוף נתונים תקפים ובלתי מוטים. השתמש בטכניקות שהוזכרו לעיל לאיסוף נתונים, שבהם תוכל להשתמש ביעילות.

טיפים לאיסוף נתונים:

זהו החלק החשוב ביותר במאמץ הלימודי, ולכן הוא חייב להצליח. הנה כמה רעיונות איך לגרום לזה לקרות.

החליטו על מועד אחרון

איסוף הנתונים אמור להתבצע תוך תקופה קצרה. זה מבטיח שאירועים זרים מחוץ לשליטתך, כגון יריב חדש שמצטרף לשוק שלך, ממוזערים, וכתוצאה מכך סטטיסטיקה עקבית לאורך כל תקופת האיסוף.

בחן את הממצאים המקדמיים

לא משנה כמה זמן אתה משקיע בתכנון המחקר, עליך לסקור את מערך הנתונים הראשוני כדי לוודא שאתה מקבל את המידע הדרוש לך כדי לפתור את הבעיה. אפשר להעלות על הדעת שהתעלמת משאלה קריטית או שגילית שקבוצה חיונית נותרה מחוץ לתהליך בחירת המשתתפים. אתה יכול לדעת אם יש צורך בהתאמה על ידי התבוננות בממצאים המקוריים. אם זה המקרה, תצטרך להחליט אם לשמר את הממצאים הראשוניים האלה או לבטל אותם כי הם לא ישקפו את השינויים שלך.

להשתמש בטכניקות איסוף על ידי שליחת תזכורות

אם אתה אוסף נתונים באינטרנט ומאפשר למשתתפים להגיב בזמנם, כגון באמצעות סקר באינטרנט, הקפד ליידע אותם מהו המועד האחרון. עם זאת, המשתתפים ישכחו. לשלוח מייל תזכורת זמן קצר לפני המועד האחרון שלך ושוב ביום האחרון לאיסוף התגובה. זה מאפשר לך להשיג את גודל המדגם הגדול ביותר האפשרי.

4. לפרש נתונים וממצאי דיווח

לאחר איסוף כל נתוני הלקוחות והשיווק הרלוונטיים, יש לנתח אותם כדי לקבוע מה כל זה אומר ואילו מגמות ניתן להבחין מהמידע. אם פיסת מידע כלשהי אינה בהתאם למגמה שאתה מנתח, היא עשויה להיות לא רלוונטית ולא מועילה ליעד השיווקי שלך.

לפעמים התוצאה היא לא לפי ההנחה שהנחתם לפני איסוף הנתונים אז אל תנסו לגרום למחקר שלכם להתאים למה שאתם רוצים. כחלופה, נסה לקבל החלטות חדשות עבור העסק שלך תוך כדי בחינת הנתונים שנאספו.

בשלב זה, מומלץ לקחת את הקלט של אנשים אחרים בחברה שלך. פעולה זו עשויה לתת לעסק שלך פרספקטיבה רעננה ולעזור להבין דברים שאולי התעלמתם מהם.

טיפים לניתוח תוצאות מחקר:

קטע ניתוח הנתונים עשוי להיות מאתגר. בעת ביצוע מחקר איכותני, כגון ראיונות צרכנים, והשלמת מודלים סטטיסטיים, איש מקצוע מחקר שיווקי הוא חיוני בהרכבת נתונים.

הנה כמה עצות שימושיות, בין אם יש לך גישה למומחה ובין אם אתה מפרש את הנתונים בעצמך.

חפש את התכונות הבאות

בניתוח שלך, תשובות קבוצתיות דומות יחד. לדוגמה, משתתפי מחקר עשויים להשתמש במילים שונות כדי לתאר מוצר שאתה מוכר, אבל ברור שכולם מדברים על אותו דבר. יש להוסיף את התשובות הללו יחד בניתוח הסופי של תרחיש זה.

צור ייצוגים חזותיים של הנתונים

לאחר מיון תשובות, תוכל להתחיל להכניס את המידע לטבלאות או תרשימים. מכיוון שזו הדרך העיקרית להעברת ממצאי המחקר לבעלי עניין ואחרים בחברה, חיוני לפתח אוסף חזותי של נתוני המחקר.

5. בצע פעולה ופתור בעיות

זהו השלב האחרון שבו המחקר שלך הושלם, והבעלים יכול להשתמש בתוצאות כדי ליישם את תוכניות השיווק של העסק שלו. זה כאשר חברה הייתה מתחילה קמפיין שיווקי. כאשר נעשה בהצלחה, המחקר שלך יוכיח שימוש רב בפיתוח אסטרטגיות עסקיות כמו גם בשיפור שירותי החברה שלך על ידי פתרון בעיות שיש ללקוחות.

אנשים מסוימים עשויים לחלק את תהליך השיווק הזה לשלבים נוספים, אבל חמשת השלבים הבסיסיים הללו שהוזכרו לעיל הם כל מה שאתה צריך כדי להתחיל טוב.

מחקר שיווקי יכול להיות קל יותר עבורך באמצעות השלבים האלה. זכור לא למהר בתהליך ולערוך עבורך מחקר רב ככל האפשר. יתר על כן, הערך את הנתונים שנאספו בצורה לא משוחדת.

אולי יעניין אותך גם: פוסטים שדומים למהם 5 השלבים בתהליך מחקר שיווקי?
בדף זה